11.5% הוא שיעור האבטלה למחצית הראשונה של ספטמבר 2020

מעל 471,000 מובטלים אשר מחפשים נתיב תעסוקתי חדש (עפ"י נתוני הלמ"ס),
אז בואו נעשה סדר כי השאלות חוזרות על עצמן,
אין ספק שהקורונה טרפה את הקלפים, שיעור האבטלה זינק ומספר מחפשי העבודה הוא בלתי נתפס,
מאחורי המספרים ישנם אנשים שרוצים להמשיך לפרנס את משפחתם בכבוד ואם זה לא מוגזם מדי לבקש – אז גם לשמור על אותה רמת איכות החיים,
כפי שפירטתי במאמר האחרון, אלפים נוהרים אחר חיפוש נתיב תעסוקה חלופי ושוקלים לפתוח עסק,
האם ניתן לפתוח עסק בזמן קבלת דמי אבטלה?
ככלל – כן, ניתן לפתוח עסק בזמן קבלת דמי האבטלה,
אבל יש מספר דגשים שחייב להכיר לפני על מנת להיערך נכונה-
הכנסות העסק בתקופת הזכאות לדמי אבטלה אינן שוללות את הזכאות לדמי האבטלה, אך הן מופחתות מדמי האבטלה: בשלב הראשון לפי הצהרה שמצהיר המובטל בביטוח הלאומי על גובה הכנסותיו הצפויות, ובשלב השני לפי ההכנסה החייבת בפועל בשומה.
ההכנסה החייבת משמעותה – הכנסות העסק פחות ההוצאות המוכרות במס – זה הזמן להשקיע בשיווק ופרסום על מנת להגדיל את ההוצאות ולהקטין את ההכנסה החייבת, ככל שההכנסה החייבת תהיה קטנה יותר יפחת הקיזוז מול דמי האבטלה.
חשוב לדעת! ההכנסות מהעסק מחושבות על בסיס שנתי וללא חלוקה לחודשים, כלומר – אין משמעות לעיתוי פתיחת העסק, הרווח אשר יילקח בחשבון לטובת ההתחשבנות מול ביטוח לאומי יחושב באופן הבא:
שלב א' – חישוב ההכנסה החייבת היומית הממוצעת- את ההכנסה החייבת השנתית מעבודה כעצמאי מחלקים ל-12 חודשים, ואת המנה המתקבלת מחלקים ל-30 ימים.
שלב ב' – הפחתת ההכנסה החייבת היומית מקצבת האבטלה היומית
אם הכנסה החייבת היומית הממוצעת< קצבת אבטלה יומית אזי תקבלו את ההפרש ביניהם. אם הכנסה החייבת היומית הממוצעת > קצבת אבטלה יומית, דמי האבטלה יקוזזו במלואם.

 

11.5% הוא שיעור האבטלה למחצית הראשונה של ספטמבר 2020

לייעוץ ללא עלות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך

תחומי התמחות

ביקורת דוחות כספיים

ב-2008 קבעה הרשות לניירות ערך בהבהרה להחלטה משפטית מספר 18-105, כי רואה החשבון המבקר של עסק, חברה או ארגון לא יכול לעסוק בסיוע והכנת דוחות

להמשך קריאה »
פתיחת עוסק מורשה
מידע מקצועי

פתיחת עוסק מורשה

בשנים האחרונות, ישנה עלייה במספר העסקים והחברות שנוסדו בישראל ובעולם. שוק העבודה המשתנה, לנגד עינינו, חוסר היציבות הכלכלית ושיקולים אישיים, מביאים רבים לקחת את פרנסתם

להמשך קריאה »